Sockerpinglans place

Alla inlägg under augusti 2010

Av jennie hedin - 27 augusti 2010 01:09

Vaknade precis till av att Nova ligger och gnäller, sen hör ja nått skrik, trött som ja är fattar ja inte riktigt vart det kommer ifrån . Reser mig och tittar ut, ser något stort djur springa vi vägen. Varg ?? Usch undrar om mina katter är oskadda, va de nu än var. Men mörkrädd som ja är så kryper ja bara mer ner under täcket.
Nova håller på å  somna igen, lite välling sen va hon nöjd hoppas jag.

Själv är ja dunder trött, har så himmla mycket att göra hela tiden nu. . En av dom värsta veckorna i mitt liv vill jag lova.

Imorgon väntas en lång dag av arbete, hoppas på att vi kan måla klart. Så regnet får hålla sig borta imorgon. sen vid 13.oo tiden kommer ett par som ska få träffa mina älskade katter. Vi får se vad dom tycker om dom, och självklart vad ja tycker! Vill ju ge dom ett bra hem, vill ju inte ta med dom till lägenhet nu när dom fått bo på landet.
Usch jobbigt är det, känns verkligen i hjärtat men vill ivarje fall ge dom det bästa.

Hmm hur ska jag lyckas somna om nu då ?! När man äntligen kom i säng i tid. Ja typiskt!

Give it a try ! ;)

Natti //   

Av jennie hedin - 22 augusti 2010 22:42

Blir galen på att inte ha kontroll, ingen anning om hur det kommer att gå på visningen på söndag. Vad kommer hända sen, vart kommer vi bo? Kommer vi hitta en lägenhet som passar oss ? Åhh så jobbigt just nu vill bara dra täcket över huvudet och sova i 1000 år. Men man måste kämpa, prio ett nu är att fixa klart huset inför visningen, vi håller på att målar om huset så ja det kommer bli en del måla i veckan. Hoppas verkligen det är fint väder så vi har en chans att hinna bli klara.. Jobbiga är att jag är höjdrädd så när det gäller att måla övervåningen så är jag inte till så stor hjälp. Japp så ligger det till, jag bara längtar efter LUGN! Var så länge sen jag kännde lugn , behöver komma till ro. Då är det jobbigt när man bor i huset nu och vill flytta men det är så mycket innan vi kommer dit. >Till just det steget att flytta. Ja det ska bli spännande och se hur det går.

Nu ikväll har jag skrubbat badrummet städat plockat undan massa skit. Usch det är mer än vad jag trodde som ska fixas inför söndag.. Mmm en vecka dit men det går fort. Jag som hade planerat in att träffa Matilda en dag och Jennie en dag. Hoppas ja hinner med det. Jag VILL VILL VILL det . :)
aHH men det blir bättre sen när vi flyttat då kommer ja ha mera tid att umgås med nära och kära! Å på tal om det så Saknar jag redan min älskade Syster som flyttade till västerås idag.. Guuud hur ska jag klara mig utan henne !! Hoppas verkligen dom kommer hem efter ett år, nääe dom får inte bli kvar där. Vill ha dig här hemma! <3

Och älskling han jobbar som vanligt, är grymt less på hans skit arbetstider känns som om han bara kommer hem och sover. Har kommer hem vid tolv ikväll och börjar jobbar 12.00 imorgon, hmm inte mycket man hinner umgås här inte..

Guud vilket långt och värdelöst inlägg det blir nu ,men så mycket som snurrar i mitt huvud nu så det är inte klokt.

jaja nu ska jag fortsätta plocka lite hära medans man har ork. Sen blir det att försöka få några timmars sömn. Nova har sovit sen länge så hon lär väl vakna tidigt imorgon.

Haft en underbar sommar med min lilla sessa ivarje fall trotts allt runt omkring.
Hon är för underbar våran lilla tjej!

Trevlig kväll !



Av jennie hedin - 18 augusti 2010 16:38

Som vanligt så flyger timmarna iväg, har inte gjort ett dugg än idag!

Nova är jätte gnällig idag, men tror det är tänderna som spökar. Så man får mest ge henne all tid så klart. Men tänkte försöka göra nånting idag i varje fall. Måste nästan det om vi ska kunna ha visningen nästa helg.

Typiskt att älsk jobbar nu sista helgen inför visning men men vad gör man.

har satt lite smått fart ivf börjat plocka lite. En bra början ivf ?!:D usch längtar så tills allt det här är över, ska bli så skönt att bara ha det bra sen. Nu är det så mycket stress å jobb. Men det blir bättre förhoppningsvis.

Vi har fått vårat lånelöfte ivarje fall, det är possitivt. Yepp yepp. Nej om man kankse ska försöka få lillskruttan att sova. Nu är det bra gnälligt. Får hoppas hon somnar snart,så man får lite gjort innan älskling kommer hem.



Av jennie hedin - 18 augusti 2010 06:50

  


Vaknade för en stund sen av att Nova är hungrig. Nu ligger hon här brevid å äter, hoppas hon vill somna om sen för jag är verkligen jätte trött today.

Idag händer det nog inte mycket, regnar ute så vädret ser inte ut att bli bättre, och vi som måste komma igång å måla klart huset.

Usch ja nu är det mycket som mste fixas innan det är visning nästa helg, har alltså bara en helg på mig innan de är dags. Hmm vart börjar man ? Näe får nog försöka sätta fart idag.. Så mycket nu bara, som vanligt allt på en gång..

Min älskade syster ska flytta till västerås minst ett år. Känns verkligen inge kul!! värdelöst rent ut sagt.. Men ja vet man gör allt för kärleken det är ju så. Hennes kille har kommit n å en skola där han börjar på måndag Ja så dom flyttar i helgen. Hoppas atrt det bara blir ett år <3

Jaja man kan inte bara gå omkring och grubbla på allt då blir man galen, man får försöka att ta lite som det kommer. Men de är inte lätt vill gärna ha kontroll ööver allt.

Jajja allt fixar sej säkert. Ser fram emot visnig av huset, hoppas på att försäljningen går bra :) och att vi hittar en bra lägenhet som passar oss. Finns en just nu som jag är sugen på. Ja så vi får väl se hur allt går .)

Ha en fin dag!

// <3


Av jennie hedin - 13 augusti 2010 13:25

  

Älskade unge <3


Ja nu är det mycket med allting. Usch vill bara att tiden ska gå fort så allting är fixat å löst. Just nu håller vi på för fullt att renovera upp huset, vi har bestämt oss för att flytta. Så nu har ja målat nästan hela huset, å fixat å plockat. Ja man gör inget annat än att hålla på hela tden. Simon jobbar ju hela dagarna så han kan inte hjälpa till så mycket.
Vi har visning om 2,5 vecka ska bli så spännande och se hur det går! vi ska till banken på måndag och prata om lånelöfte.. Nervös, verkar va hur svårt som helst att få lån nu när ag är mamma ledig. Men dom tänker inte på att vi har mycket mera lån idag än vad vi kommer söka om. Jaja vi får se hur allting går. Hoppas att allt löser sig så att vi bor i stan innan vintern. Visst det är jätte mysigt att bo här, men jag känner att ja saknar vänner och affäerer i närheten. Nu har vi bara en bil också, plust att simon jobbar så knäppa tider. Men visst tänker man fram och tillbaka hela tiden. I framtiden kommer vi vilja på i hus igen. Ja men då får det bli då.. Nu vill ja bo i lägenhet. :)
På allt det här så har vi Novas dop på söndag, så det är mycket fix inför det också. Ska göra smörgåstårtor och jordgubbstårtor , ja så man har lite att stå i i morgon. Men hoppas allt löser sig :)
Jahapp vad ska man göra idag då, älsk jobbar som vanligt , ikväll till 22.00 så det är en ensam dag again. men får försöka hinna med lite fixande idag om orken finns. Man vet inte vart man ska börja.. Jaja det löser sig förmodligen.

Ha en bra dag

// <3

Av jennie hedin - 2 augusti 2010 09:50

Så var det måndag igen. Idag vet ja inte vad ja ska göra mår inge vidare, har riktigt ont i magen. Så vi får se. Idag fyller min vän Emelie år och även min kusin Robin. Får se om ja åker med till Robin å firar han. Emelie ska vi fira på lördag :)

Här har de inte hänt så värst mycket allt står rätt still om man säger så. Hmm , ja men det är mycket nu som ska ta tag i osv. Väntar på svar om lånelöfte just nu, verkar va skit svårt. Vilket ja tycker är konstigt när vi söker lån på 400 000 mindre än vad vi har idag. Men mammapenning räknas tydligen inte som någon inkomst. Ja de har blvit hårt! Men hoppas att allt ska gå vägen. Hoppas banken hör av sig idag.
Idag måste ja försöka få tag på prästen, vi ska ju träffa henne innan dopet, så det är dags att försöka få tag på henne. Idag fick vi iväg dopkort ivarje fall. Känns skönt, men mycket fix å planering kvar inför själva dopet. Men det går nog bra. Nej nu ska ja påbörja enna dag.

Ha en fin dag alla!  

Bjuder på en bild på min lilla skrutta <3

Skapa flashcards