Sockerpinglans place

Alla inlägg under september 2008

Av jennie hedin - 29 september 2008 15:21

Måndag igen, ny vecka nya tag. Ska försöka nu att äta lagom med points, och komma in i rutinerna igen. Om tre veckor åker vi så nu vill ja gärna få bort ett eller annat kilo innan vi åker.

Det tråkiga är att mitt konto varit tomt så viktväktarna har inte kunnat dragit pengarn, så nu är man ute.
Nackdelen med det är interaktiva som ja använt mig flitigt av, men får fösöka med boken.
Imorgon tänker ja ändå inte gå på mötet, så nästa vecka får ja försöka ta mig dit och väga mig.,

Tänkte börja med nu att komma igång den här veckan, vill inte ställa mig på vågen, så hoppas på att de inte är allt för mycke + som 3 veckor av fusk har gjort.

Har precis gjort färdigt middagen ,köpte sånna där cevapics på lidl, får se hur det smakar. tycker de lät rätt mycke me 1,5 points styck, dom va inte stora.

Men får se om man nöjer sig med två stycken, me ris å tzatsiki.

Har gått bra hitils idafg me frukost å luch, nu ska man bara klara kvällen också. SNart börjar ja jobba, börjar 17.00  boooooring!
Hoppas måndag å tisdag går bra å snabbt!
Återkommer ikväll..

ha en trevlig kväll! =)

Av jennie hedin - 28 september 2008 21:53

 


Thats it! Så såg min helg ut, måste vara den värsta helgen på välidgt väldigt länge. Kan inte ens minnas när ja mådde så här senast.

För mycket av det goda eller vad man säger. Man känner att man börjar bli lite för gamal för att orka sånna här helger, som man klarade galant för 5 år sen..

I fredas va de upp vi 07.00 storhandla mat till typ 12.00 hem å packa upp å springa i trappor me alla mat kassar till mig och min vän som flyttat in sex trappor up utan hiss. Genom svettig, sen iväg hämta upp en annan vän, iväg och äta tai buffe till lunch, iväg å shoppa lite sen hem träffa sambon å hennes kille. Käka midda ihop sen satte festandet igång, utgång , hamnade på nattklubben, kom hem vi 05.00 somna vi kankse 07.00 död lörda morgon, bio med älsklingp en vi 18.00 tiden såg patrik 1,5 tycker den va riktigt bra faktiskt =)

Sen kom en del vänner över vi 20.00 tiden började festa igen utgång, å taxi hem vi 04.30 satt å snacka med sambon å en killkompis till typ 7 , sen upp imorsen vi 10 . Aldrtig känt mig så sliten, ut till gräddö å bära massa möbbler. Sen hem vi15.00 la mig på soffan å sov så djupt. Sen har ja kollat ensam mamma söker, sen nu är det läggdags igen. Hela kroppen värker, trött trött trött! Sliten minst sagt. Ska bli skönt å få krypa ner i sängen o sova.

Imorn ska man jobba igen, mån å tis jobbar ja. Hmm kul ! Not!
Ser inte fram emot det. Nu när de blir mörkt typ 19.00 kul ! Nej fy fan, men man får bita ihop.

Har ätit i helgen, tai, pizza, mc donalds. Ja som ni ser , vågar inte ens ställa mig på vågen.
MEn imorn är det skärpning. Nu åker vi om tre veckor. Måste komma iform igen. Så pointsräkning imorgon!
Hoppas de går bra..

Natti NAtti!


Av jennie hedin - 25 september 2008 23:16

Så ser min morgondag ut, kl .09.00 ska ja möta Matilda och åka iväg för att storhandla mat. Hon och hennes kille flyttade in i en lägenhet här på gråden i går. Så det är skönt nu har man någon att storhandla med.

Sen vi 10.30 kommer Sara in då ska vi iväg till en outlet och kolla lite kläder. får hoppas ja är klar med mathandladet tills dess.

Sen blir det hem till mej, sen kommer min sambo å hennes hem å vi ska äta midda tillsammans, får se vad vi hittar på för gott.

Sen kommer  fler vänner över imorgon kväll, för att sedan gå ut som det ser ut för tillfället.
Kan bli en trevlig dag, bäst att sova nu så ja orkar upp me =)

natti natti


Av jennie hedin - 25 september 2008 23:12

Då har jag blivit utmanad igen. Denna gång av angelwings. Det är bara att acceptera och svara på frågorna.

Svara på alla frågor

Välj ut 4 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar, be dem läsa din.

Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen.

Vilken mat äter du ofta?

kött, potatis

När du är på kalas, är du den person som sitter eller du hjälper till att duka av?

Jag hjälper till

Var sitter du helst när du bloggar?

Överallt, sängen, toan, bordet , soffan :D

Köper du ofta Triss?

Nej nån gång i bland bara

Vilket land eller stad har varit din bästa semester?

Helt klart Las palmas

Vilken TV-kanal tittar du på mest?

tv400 


Av jennie hedin - 24 september 2008 19:13

Kom precis hem nästan vart ute i skogen och gått, hittat massa kantareller , gott ! så nu blir det till att rensa ikväll eller imorgon.

Nu ska ja ta mig ett varmt bad, och leta fästingar bläähh.  Hoppas ingen rackare har satt sig fast på mig.

Sen ikväll kommer E över en stund tror ja, hon ska ge mig lite bilder från fester åså :)Kul kul !
Sen blir det idol förstås, men det blir nog till att se senare på webtvn, hinner nog inte komma ner i varv innan 20.00 .

Nu är badet klart, dags att hoppa i =)

Av jennie hedin - 24 september 2008 12:19


Nu är hösten verkligen här märks på alla fina träden. Så vackert med alla färglada löv. Idag ska jag med mamma och syster ut i skogen en sväng och kika efter svamp. Sen blir det en sväng ut till gräddö och hämta lite saker tänkte jag.

Usch vill att det ska bli fredag, vill ha lön ! Så spänd att få se hur mycket /lite lön det blir eftersom ja vart sjuk mycket.
Vill ju att den ska va bra, eftersom vi åker den här månaden. Sambon fick hem sin lönespec idag, han tror något inte stämmer, så han ska ringa lönk. Hoppas vi har rätt, för annars kan de bli vädligt svårt, inte alls som vi hade tänkt oss den här månaden.

Så va händer idag, jo ja tänkte börja med städningen igen, så tråkigt känner mig inte alls mottiverad idag. Men det är väl liak bra att ta tag i det . Vi halv fem kommer mamma och hämtar mig, sen ikväll blir det idol och myskväll med sambon.

Japps så var dagens planer för mig.

Nu gäller det bara att sätta fart ;)

Av jennie hedin - 23 september 2008 21:55

 

Tisdag kväll och jag är så trött! Brukar inte vara kvällstrött, men nu ligger ja redan nedbäddad och slappar. Idag har ja satt igång med min enorma tvätthög kommit en liten bit på vägen ivarje fall.

Har fixat en inköpslista för att storhandla på fredag, ska räcka 3 veckorna innan vi åker iväg.  Så hoppas de ska gå vägen och att ja lyckas handla smart.

Imorgon ska ja fortsätta med tvätten , och ta tag i städningen här hemma! Har hunnit me att byta gardiner i köket och duken finfint =)

Nu blir det att se lite svensson svensson, å prison break avsnitet. Mysigt nu när hösten kommer, massor av bra tv program kommer igång .


Nej gott folk nu kankse jag ska ta och sluta skriva för dagen. Återkommer imrogon =)

Av jennie hedin - 22 september 2008 22:54

Ett fång med rosor till min underbara sambo!

22 är våran dag, den 22 juni blev vi två en. Det är nu över sex år sen men jag mins de som igår. Visst har vi som många andra förhållande haft det upp och ner periodsvis. Men vi vet att vi har varandra, och småbråk går snabbt över. Älskar denna man så mycket! Vill dela resten av mitt liv med han. Den 22 november förlovade vi oss, det är 5,5 år sen ungefär. Lyckliga har vi varit tillsammans, och lyckliga ska vi fortsätta att vara.

Älskar dig min otroliga pojkvän!

Skapa flashcards